Fotogalleri

Visning av jubileumsutställningen Vasa till Bernadotte på Kungliga slottet

tisdagen den 17 oktober 2023

Konstföreningens medlemmar besökte Kungliga Slottet för en visning med guide av jubileumsutställningen. Femton medlemmar deltog i den mycket intressanta visningen.

Vår kunnige guide på Kungliga slottet.

Visning av Bonnierska porträttsamlingen på Nedre Manilla

torsdagen den 11 maj 2023

Konstföreningens medlemmar besökte Bonniervillan på Nedre Manilla för en visning av porträttsamlingen. Ett trettiotal medlemmar tog sig till Djurgården med båt, bil eller buss.

Besök på Villa Akleja i Vaxholm

torsdagen den 27 april 2023

Konstföreningens medlemmar besökte på torsdagen Villa Akleja i Vaxholm. Ett femtiotal deltagare trotsade snålblåsten och tog sig till Vaxholm med båt, bil eller buss.

Villa Akleja

Efter en inledande film berättade konstsamlaren Claes Moser livfullt och underhållande om konstnärer, författare och kulturpersonligheter från förra sekelskiftet som alla på olika sätt har haft en anknytning till Akleja. I huset finns en stor samling verk av J.A.G Acke vars verk Claes Moser samlat i mer än 40 år.

Porträtt av konstnären Ackes adoptivson Fausto.

Visning av Stockholms stadshus med inriktning på konsten och arkitekturen
onsdagen den 15 mars 2023

Blå hallen

men vi fick titta in...

Prinsens galleri

Gyllene salen

/> />

Visning av konsten på SEB:s huvudkontor i Arenastaden, Solna
onsdagen den 5 oktober

Redan i entrén anar man att i det här spännande huset finns det säkert spännande konst.

Klara Kristalova

Karin Mamma Andersson, Svanesång

Verk av Hilma af Klint ingår i samlingen.

Cajsa von Zeipels Stamina där bara huvud och hals är 3 meter högt.

Olafur Eliasson, Power Sharing Planet.

Vi tackar vår kunnige och trevlige guide Martin Joanson för en fantastisk visning.